top of page
חיפוש
  • איתמר מישור

״מטריה ביטוחית״ לקרן הפנסיה שלכם

עודכן: 26 בפבר׳ 2020

חסכון לגיל פרישה זה דבר חשוב מעין כמוהו. ביום שבו נפסיק לעבוד ויותר לא נקבל את השכר החודשי, אליו התרגלנו מאז ומעולם כמעט, ההוצאות לא יפסיקו גם כן. את ההוצאות נשלם באמצעות החסכונות שלנו וגם בעזרה מאוד קטנה של ביטוח לאומי והמדינה - קצבת זקנה. קצבת הזקנה היא סכום מינימלי אותו מספק הביטוח הלאומי לאזרחים שהגיעו לגיל פרישה. סכום הקצבה נע בין כ-1,558 ₪ ליחיד/ה לכ-2,440 ₪ לחודש לזוג (לפני תוספות ותק של עד 50%, אתר ביטוח לאומי).

קרן הפנסיה ידועה כאמצעי חסכון יעיל ובטוח להבטחת הכנסה לגיל השלישי, אך יש בקרן הפנסיה אלמנט נוסף אליו הציבור מודע פחות – ביטוח. במסגרת קרן הפנסיה רוכש המבוטח ביטוחים: ביטוח חיים מסוג קצבה ששמו קצבת שארים, וביטוח אובדן כושר עבודה שנקרא במסגרת קרן הפנסיה קצבת נכות.

שני הביטוחים החשובים האלו זולים מאוד יחסית לביטוחים האחרים שאנחנו מכירים: ביטוח חיים או בשמו המפורסם "ריסק" וביטוח אובדן כושר עבודה. ואז השאלה: מה הקאץ'? הקאץ' הוא שלביטוחים האלו חסרונות בולטים:

ביטוח שארים, בניגוד לביטוח חיים רגיל, משלם לשארים קצבה ולא סכום חד-פעמי במקרה מוות של המבוטח. חסרון נוסף הוא שהביטוח משלם ל"שארים" ולא למוטבים, כלומר – מי שיקבל את הקצבה הם בן או בת-הזוג וילדים עד גיל 21, ולא מי שרשום כמוטב. חסרון נוסף בולט הוא העובדה שסכום הביטוח הינו נגזרת של השכר המבוטח ולא החלטה של המבוטח.

גם לביטוח נכות יש חסרונות מול אחיו היקר ביטוח אובדן כושר עבודה. ראשית הוא אינו נותן הגדרה עיסוקית למבוטח ומכאן יש חשיפה רבה יותר לסיכון שהמבוטח יישלח לעבוד בתחום עבודה אחר כשהוא מגיע לרגע האמת. שנית לביטוח יש תקופת אכשרה של 5 שנים, כלומר – תקופה בה אין כיסוי ביטוחי למצב בריאותי קיים (כלומר קיים במועד ההצטרפות לקרן הפנסיה) ודבר אחרון וחשוב הוא העובדה שבשעת מקרה ביטוחי הקצבה החודשית שמתקבלת מהמוסד לביטוח לאומי תקוזז מן הקצבה החודשית של קצבת הנכות.

ישנם חסרונות נוספים, אבל לכל החסרונות שציינתי עכשיו יש פתרון די פשוט, שמו - מטריה ביטוחית. בסכום חודשי נמוך מאוד ניתן לרכוש השלמה ביטוחית לחלק מהבעיות האלו או לכולן. ניתן לרכוש בסכום נמוך מאוד יחסית לביטוחי חיים ואובדן כושר-עבודה ביטול קיזוז ביטוח לאומי, ביטול תקופת אכשרה, הגדרה עיסוקית ועוד.

חברים, חברות, מבוטחים ומבוטחות שיהיה לנו בהצלחה ולכל שאלה או רכישה של מטריה ביטוחית אתם מוזמנים לפנות אלינו!

מישור סוכנות לביטוח.


18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page